· створення комфортних умов для школярів (комфортна обстановка вдома) і вчителів (вчитель вносить матеріал в базу даних 1 раз, а користується поки не зміниться програма, отримує оцінки на веб-сайт, виконані завдання на електронну пошту);
· наглядність;
· індивідуальна спрямованість навчання (різнорівневі завдання);
· можливість перевірити теоретико-методичні знання учнів всього класу;
· можливість покращити оцінку з фізичної культури (учень – без спортивної форми на уроці може отримати оцінку, зайшовши на веб-сайт вчителя, опрацювавши частину матеріалу і в кінці уроку розповісти, що йому запам’яталось найбільше; відмінники можуть покращити оцінку за допомогою теоретико-методичних знань)
Головне завдання дистанційної освіти:
навчити працювати з великим обсягом інформації; розуміти основний прочитаного, спираючись на факти; узагальнювати відомий матеріал та робити обґрунтовані висновки. Тому актуалізуються інформаційно-комунікативні компетентності, використовуються Інтернет-ресурси.
Форми дистанційного навчання
1. Дистанційна форма навчання. Учень індивідуально записується на курс та навчається дистанційно за методикою відповідного навчального центру. 2. Дистанційна форма навчання з учителем-куратором. Учні навчаються дистанційно, а тьютор з іншої школи. Причому шкільний вчитель з предмету дистанційного навчання є вчителем-куратором, він виконує функції консультанта на місці (роз’яснює школярам деталі дистанційного навчання та незрозумілі місця з предмету).
3. Дистанційно-очна форма навчання(варіативний модуль). Учень вивчає предмет у школі та має можливість додатково вивчати його дистанційно. Тьютором може бути шкільний учитель або викладач іншого закладу (тьютор – це дистанційний викладач). За такої форми навчання дистанційні матеріали органічно залучаються в традиційний навчальний процес.
4. Класно-дистанційна форма(інваріантний модуль). Учні одного класу (однієї школи) вивчають предмет (інваріантний модуль) за дистанційною формою. Вони мають можливість спілкуватися зі своїм учителем. Кількість часу відведеного на теоретико-методичні знання зменшується. У ролі тьютора виступає вчитель своєї школи.Отже, ми бачимо, що можливі різні форми дистанційного навчання, саме це і забезпечить особистісно-орієнтований підхід у навчанні.
Оцінювання в дистанційному навчанні
Оцінювання успішності учня частіше відбувається з використанням різноманітних завдань, тестів і опитувань.
1) Завдання мають бути націлені на перевірку ефективності та результативності самостійного вивчення школярами.
2) Завдання має бути складене так, щоб знання, які перевіряються, відповідали вимогам програми навчання.
3) Завдання може складатися з кількох питань, підзавдань, вимог і т. ін.
4) Бажано, щоб завдання були різнорівневі. У такому випадку мережевий викладач має можливість надавати різним учням різноманітні завдання (залежно від результатів попереднього тестування або навчання, швидкості виконання завдань школярами, особистих побажань і інтересів учнів та ін. факторів).
5) Можливе варіювання кількості завдань, що надаються окремому учню або учень сам обирає кількість завдань, які він в змозі виконати.
6) Як завдання учням можна запропонувати: набір тестових завдань з вибором відповіді.
Автоматичне оцінювання успішності учнів за допомогою модульного тестування "EasyTest"
Етапи роботи з модулем тестування "EasyTest"
1. Додавання даних школярів
2. Створення групи та управління групами
3. Додавання та редагування тем і підтем
4. Додавання та редагування питань
5. Створення тестів
6. Створення письмових екзаменів
7. Отримання звітів
Інструменти, які необхідні для дистанційного навчання:
1. Інтернет мережа
2. Веб – сайт
3. Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень. Електронна скриння.
У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.
Етапи вивчення теоретико-методичних знань за допомогою веб-сайту:
1. Створити сайт і зробити його діючим.
2. Наповнити сайт методичним матеріалом.
3. Ознайомити учнів зі своїм сайтом.
4. Розробити завдання для оцінювання учнів (тести, онлайн-тести, кросворд, презентація, реферат, малюнок, можливе усне опитування тощо).
5. Оцінити знання учня.
Висновок: Інтернет-навчання – це нова форма освіти, націлена не тільки на формування знань, навичок і вмінь у певній галузі, але і на формування особистих якостей школярів: дисциплінованості, самостійності, відповідальності, співпраці.
Увага! Доступ до онлайн-тестів мають тільки зареєстровані учні.
Рекомендації щодо проходження уроків у дистанційній формі:
Перед початком кожного уроку виконуйте комплекс розвивальних вправ, які допоможуть зберегти здоров’я
Перед початком уроку знайомимося з теоретичним матеріалом до теми
Перевіряємо здобуті знання за тестами
Виконуємо спеціальні вправи, рекомендовані до теми
Не забуваємо виконувати домашні завдання
Сподіваюсь, що наші дистанційні уроки будуть не менш цікавими та корисними!
Коментарi